.: What Time Is It?Party Time! :.

Tuesday, October 4, 2011

GUA DITIMPA KE"JILAKA"AN! SIGH~

Pada tanggal 17 September 2011 di Batu Arang. Tragedi September.

Walaupun kejadian tersebut sudah lama berlalu, namun masih segar diingatan. Kerana di ketika itulah, saya telah menerima satu lagi ke'jilaka'an dalam hidup. Betul orang kata, malang tak berbau. Sebab kalau malang berbau, mesti malang sungguh bau dia.

Masih segar diingatan pada pagi hari kejadian, saya telah bangun awal pagi untuk membantu ibu saya menyediakan makanan untuk tetamu yang bakal datang rumah.Maklumla, musim raya mestilah kunjung mengunjung, ziarah menziarah, umpat mengumpat. Dan pada ketika inilah semua sanak saudara akan terlebih caring. Mengenangkan soalan2 yang bakal didengar, dengan cekal hati dan tabahnya, saya telah meng'accept' jemputan raya dari kawan twitter celakaparty pada petang hari yang sama. Nampak sangat kan betapa gigih nya akak mengelak dari di tanya soalan2 berdarah telinga?Dah la masa tu luka 'operation' jiwa baru je nak sembuh. Yup, memang tindakan bijak saya keluar pada tengahari itu.

Tolong punya tolong di dapur, sedar tak sedar jam dah menunjukkan 11.45am. Penulis telah berjanji dengan sahabat sejati beliau @nananane (dayana) untuk pick her up at 12.30pm. Oohhemmmgeee!! I tak mandi lagi ok! Dengan kelams kabuts setel my part and off to shower n do some make-up. Oit, of coz la kan kena fake-up, nak jumpa dengan ner people. Actually, i berkenalan dengan Anis @jellibum via CelakaParty around minggu kedua bulan puasa mcm tu. Yup, that time kinda desperate to have my life occupied with some other interesting things and i meet those comrades in CelakaParty. Next time kita citer pasal kejilakaan mereka2 ni okies..

Ok, siap dalam kelams kabuts n dengan pantas nya saya telah menghidupkan engine. Sementara tunggu MyVi warming up, sempat lagi saya melakukan activity selca. Seriyes, camane boleh jadi camwhore ntah!



























*Penulis dah sedia untuk pergi menggedix. Selca dulu satu dua snap*





























*Penulis tengah driving masa ni, sempat jugak camwhoring and #tweetdrive*



Dalam kelam kabut nak fetch Yan kat Puncak Alam, setelah berjaya mencilok beberapa buah lori (seriyes jalan dalam sgt kecik. Super sempit yo!) dan berhenti di traffic light.Dalam mengelisah tu, dok tgk2 jam sebab dah lambat, dan2 tu jugakla akak nak bukak heels sebab tak selesa nak drive. Sambil nak bukak tu, lampu kelihatan hijau and saya teruslah mesuk gear 1 dan bergerak. Kebaboooo!!!!!! (effect adalah exaggeration). I smashed one Kancil in front. Damn why dont you move???!! Move like Jagger yo ~ *tetiba*

*Sekadar gambar hiasan, haha*


Seriyes, saya telah melanggar kancil tersebut and yang bawak adalah seorang wanita india and her husband i guess... Berenti tepi dan berharap nak nego. (Ok, maafkan penulis sebab ketika menulis part ini, sahabat baik beliau yakni Jeevan tengah Ping kat BBM, dan corak penulisan pun berubah. Biasalah, dia tu suka mengarah dan tak boleh nak sabar). Seriyes takut giler babeng masa tu. Sebab that Indian guy dah call panggil geng dia.. adalah dalam 3 kereta datang masa tu. And saya yang seorang diri dan sangat menggelabah masa tu sgt tak tahu nak buat apa. Tak berani nak call ayah masa tu sebab takut mak tahu and mak marah. What was i thinking??? Sooner or later dorang mesti tahu punya~Seriyes takut giler. Nasib ada satu mamat bawa lori ni tolong berhenti. Seriyes, dia nampak sangat kacak mcm Hercules pada masa tu. Seriyes!

*betapa cuaknya penulis ketika ini, lihat sahajalah figura perut tersebut~sekadar gambar hiasan*

Pemilik kancil tersebut mulanya nak report, tapi saya teramat takut pada ketika itu ingat nak setel kat situ2 jela...Sekai dia mintak RM400. Mana nak cekau, dah la lepas raya. mamat Hercules tadi pun cakap mahal n tolong nego kan. Tapi indian tu marah and they almost bertumbuk kat situ. Sungguh my hero mamat hercules tadi. Sebab dah tak boleh nak control, terpaksa telefon ayah and yan pun datang ke tempat kejadian sebab rumah yan dah dekat dah masa tu.


Ayah datang, dan decide utuk buat report aje. Indian tu mcm taknak buat report sebab apa ntah. Dia kata bagi RM200 je dulu pun ok nanti bank in. Takde masalah... 2 jam punya hal, ayah datang je terus setel dalam masa 20 minit. Ayah lah Hercules yang sebenar.. (T_T). Mamat Hercules tadi sempat jugak amik no phone. Saya yang tengah blur pun bagi jela and Yan cakap, apakah kena mengenanya mamat tu nak amik no phone? (Dia ada msg2 n call lepas tu, tapi kita layan ala2 berterima kasih jela).

*Mekanik dorang kata nak RM400 sebab nak cabut the whole pintu, nak alih cermin, nak kena ganti bumper baru dan cat baru. Wei, gua langgar sikit je, siap nak tukar the whole pintu ape ke hal?*



Setelah membuat laporan polis, we all teruskan keputrajaya untuk ke rumah Anis petang tu. Bak kata Yan, kalo dah niat nak gi.. kita kena pergi jugakla... so this are our new frenz in twitter. Geng CelakaParty taklah secelaka nama nya. They are nice people..... Lepas raya rumah anis and have a talk with shuib, anis, ammock saya dan dayana terus ke Starbuck sebab disitu kami mmg boleh distressed. Have a cup off coffee n dark mocha we all terus berangkat pulang ke rumah lepas tu.

*Shuib-Anis-Yan-Penulis*

Sebenarnya, saya tidak boleh terlalu stress adan saya perlu ubah sikap kelam kabut saya itu untuk hidup yang lebih tenang. Ok, saya cut it off here sebab nak BBM ngan Jeevan si bakal pengantin baru. Seriyes, potong betul lah mamat tu! Takpelah, dia pun tempat curhat aku gak... jumpa lagi nanti.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...